31 August 2010

Another entry for today

I'm back again!!~

Haha..dah dah..jangan start menyampah dgn saye. saye tak bersalah. Dah kate pon personal blog, suke hati aku la nk update. apetah lagi di hari2 cuti camni..harus lah sangaps. Dari pagi mengadap laptop. dah la kepale otak tengah semak..silap2 2 hari lagi aku gila!

Tuan2 puan2 sekalian, sesungguhnya saye ni jenis suke memendam perasaan. Korang nampak je aku okay, terjerit sane, terjerit sini, pastu gelak kalah cam pontianak.. tapi korang mane tau aku ni btol2 tgh happy ke.. sedey ke.. kecewa ke.. tapi ade la jugak kadang2 air mate aku yang brutal ni jatuh jugak.. and baru2 ni, honestly aku mengalami breakdown tahap melampau. Kalau aku ni jenis tak kuat iman, tak ingat tuhan, confirm da gantung diri da kot xpon terjon lombong dah. [drama melayu aku start da..hohoho]

Ntah la.. bila mende2 tak elok jadi kat diri aku, aku slalu pk, ape silap aku da buat.. maybe tuhan mara aku sbb aku slalu lambat smayang ker.. or maybe pasal aku tak tutup aurat ker.. or maybe jugak sbb tak bangun sahur [maybe jugak!].. but kesimpulannya, sure ade la salah aku da buat.. or maybe jugak tuhan tengah nak uji tahap iman aku. Yes, i'm not perfect. Based on situation skarang, aku kene slalu ingatkan diri supaye aku tak buat mende merepek and sentiase ingat Allah. dan semoga aku tak berdendam dengan sape2. Biar pon sape je yang tengah busuk ati dengan aku skrg ni, aku just mampu doakan tuhan berikan mereka2 ni petunjuk. dan semoga, aku tak terpengaruh dgn perangai2 buruk mereka. amin.


Ok settle dengan cite luahan perasaan aku, ni skali lagi aku nak ucapkan selamat ari merdeka. Eventho tak dapat tengok bunga api malam tadi [dah kate bulan pose!!]. aku tetap tak boleh tido tengah malam tadi pasal anak2 jiran aku dok main mercun kat tepi block aku..bergegar2 lantai ni ha.. so to everyone, happy independence day. Korang buat ape cuti merdeka ni?? Klau dulu, tetiap kali hari merdeka, gelabah aku pegi cari bendera nak pacak kat keta ayah, sampai ayah aku dok bising2 pasal gam bendera tu susa nk tanggal. pastu pagi2 da dok terbeliak depan tv tengok orang berarak. oow skrang sudah lain.. dok terperap, mengadap laptop, main fb, start blogging, pastu tak abis2 chatting. haihhh bila la saye nk merdeka?? Jangan jadi macam saye okeh. :P

3 comments:

Absolutely^Anonymous said...

breakdown bunyi macam enjin breakdown jer -_-!
harap cik eikieyn bawak banyak bersabar dan banyak2kan muhasabah diri

eikieyn said...

hehe..mmg da macam enjin breakdown pon. sure. thanks a lot. ;)

Absolutely^Anonymous said...

Since you are creative in designing. Hopefully your next entry you will be posting your own kad raya design \^_^/.