01 March 2017

Sedap sangat ke Scones?

Assalamualaikum.

Baru2 ni, incik suami buat surprise holiday trip pegi Cameron Highlands. So yeah, basically ni second time dapat gi Cameron Highlands. Mase first time pegi dulu, tak dapat merasa scones, and at the same time, kin tatau pon apekah itu scones. Daif gila!

Ok back to the story, since incik suami ajak last minit pi sana, so tak sempat la nk research2 dulu mana port sedap nak makan, nk shopping bagai. So we really2 gamble je! And we finally reach to "BOH Tea Centre Sungai Palas" yang sangat la femes dgn view yg amazing & marvellous (over tau!).

Tak sure kenapa kami kena park kat parking lot yg kat area bawah bukit, coz i saw few cars are allowed to drive till the top. Tapi takpe..da susah payah meredah belantara, kami gigih! Gigih panjat bukit yg eventho gap dea is like 200meter je, but u know lah kan..it was like sgt curam (to me!). Nak dukung budak 13kg lagi..omg! Nasib husband ade. Hahaha thats ur job, honey!



End up, kami pon pakat order macam2..and yes! we got our officially first scones in our life! Haahahahahaha



Anddddd... its tasted so so soooo sooooo not nice to us! Tak tau la nk ckp camne, but it just not nice. Hahahaha luckily we ordered one set jer. tu pon tak abis! 

Kesimpulannya, doesnt mean, it tastes good on you, it sure guarantee tastes good to me. Kami laki bini mmg banyak songeh bab makan. Deal with it. Hehehe. Jadi kami dok jejalan layan view, tangkap2 gamba, shopping tea berlambak2.





*Well, got info yang the best scones kat cameron highlands was in The Lord's Cafe kat Tanah Rata. Well, too late for us. Maybe next time. Huhuhu

2 comments:

farah adila said...

great trip kak :) btw, what is scones ? uhukk

eikieyn said...

Scones tu yang mcm dalam gamba akak letak tu, yg sebelah dea ada jem strawberry & butter tu. Ala2 mcm kuih mat saleh utk tea time la konon. 😝