25 January 2012

Rahsia Berdenyut-Denyut

Wahhhhhh.. tatau lah kenape lately asik berdenyut2 kat atas kepale ni.. pastu kejap2 berdenyut kt mate kiri.. pastu jap lg berdenyut2 kt belah pipi.. nape nih? Suspen tauuu.. berdenyut2 tu bkn sekejap pulak tu.. time kat opis dari pagi sampai skrg ni dok berdenyut.. pastu amek cermin tgk kt mate.. wah boleh nampak mate bergerak2 sendiri. Ngeri plak rase. Adoi.. Maka nya~ Sambil time lunch tadi.. kin curi2 mengusha apekah arti semua ini.. ngehh! (Sumber : Laman Petua Sukma)

Rahsia berdenyut pada anggota badan :

1. Jika berdenyut pada seluruh badan : Maknanya akan melihat/berjumpa dengan seseorang yang bermakna pada kita.
2. Jika berdenyut pada semua bahagian kepala : Akan mendapatkan harta dan dikasihi/disayangi oleh orang lain.
3.   Di dahi kanan : Akan mendapatkan harta halal.
4.   Di dahi kiri : Akan mendapatkan kebaikan dari keluarga dan beruntung.
5.   Di ubun-ubun : Akan menjadi orang berpangkat.
6.   Pada alis kanan : Akan bertemu dengan kekasih.
7.   Pada alis kiri : Disayangi kekasih.
8.   Pada kelopak mata kanan : Akan memperolehi harta halal.
9.   Pada kelopak mata kiri : Akan dapat bertemu dengan orang tua yang jauh.
10. Pada tempat keluar airmata kanan : Akan menangis.
11. Pada tempat keluar air mata kiri : Akan kesusahan/bersedih.
12. Pada telinga kanan : Akan mendapatkan harta yang baik.
13. Pada telinga kiri : Keluarga yang jauh akan datang.
14. Pada daun telinga kanan : Akan mendapatkan harta.
15. Pada daun telinga kiri : Akan disindir orang/akan menengar umpatan orang.
16. Pada tepi dahi : Akan merasa benci dan kehilangan sesuatu yang berharga dalam hidup.
17. Pada pipi kiri : Akan sakit semasa berada dirantauan.
18. Pada pipi kanan : Akan mendapatkan pekerjaan.
19. Pada abdomen kanan : Akan menghindar dari sesuatu.
20. Pada abdomen kiri : Akan mengatakan sesuatu yang tak baik.
21. Pada dagu kanan : Akan dimuliakan oleh orang tua ataupun mendapatkan harta.
22. Pada dagu kiri : Akan mendapatkan pekerjaan yang baik.
23. Pada kerongkong kanan : Akan mendapat sedikit kesusahan.
24. Pada kerongkong kiri : Akan mendapat nahas.
25. Pada leher kanan : Akan mendapat sakit yang diakibatkan oleh kecelakaan.
26. Pada leher kiri : Akan bergembira atau akan bercuti ketempat yang jauh.
27. Di bawah ketiak kanan : Akan hilang sedikit hartanya.
28. Di bawah ketiak kiri : Akan menerima berita dari jauh.
29. Pada bahu kanan : Akan menghindar/meniggalkan  sesuatu.
30. Pada bahu kiri : Akan mendapatkan penghargaan dari orang lain.
31. Pada belikat kanan : Akan bergembira/bersuka ria.
32. Pada belikat kiri : Akan dimuliakan oleh orang lain.
33. Pada perut kanan : Akan mendapatkan rezeki yang banyak.
34. Pada perut kiri : Akan mendapatkan kebaikan.
35. Pada lengan kanan : Akan bertemu dengan kekasih.
36. Pada lengan kiri : Akan berpisah dengan kekasih/isteri.
37. Pada siku kanan : Akan mengalami kemarahan.
38. Pada siku kiri : Kekasihnya akan datang.
39. Pada telapak tangan kanan : Akan mendapatkan harta.
40. Pada telapak tangan kiri : Akan mendapatkan harta dari orang lain.
41. Pada belakang badan bahagian kanan : Akan kedatangan orang penting.
42. Pada belakang badan bahagian kiri : Akan melakukan perbuatan yang buruk.
43. Pada bontot kanan : Akan didatangi oleh keluarga.
44. Pada bontot kiri : Akan berkahwin.
45. Pada paha kanan : Akan mendapatkan harta.
46. Pada paha kiri : Akan kehilangan harta.
47. Pada tumit kiri : Akan mendapatkan harta.
48. Pada tumit kiri : Akan mendapatkan harta.
49. Pada telapak kaki kanan : Akan mendapatkan kesusahan.
50. Pada telapak kaki kiri : Akan merantau/bepergian ketempat yang jauh.

Ntah la betul ke tidak, Wallahua'lam. Saje je nak share-share. Ok, nak sambung tengok cermin... masih berdenyut2 ni~ T___T

*Jantung arini pon agak berdenyut2. Adoi la. Esok kene ngadap boss! Semoga esok berjalan dgn lancar. Amin.

29 comments:

.: iEyLa :. said...

hurmm..jap nk rase mane yg berdenyut2 nih..hihi

hyz said...

sy slalu je berdenyut2 cam tu. huhuhu

caliph shuriken said...

dulu pnah jgak kena denyut2 kuat cmni kt tepi mata.. takut jaa tgk...

Mohd Norafzal said...

nyut nyut nyut..kepala..rasanya mau pecah gara2 kamu marah2 padaku.ewahhh~ *mendangdut pepagi hari

Boni JLL3 said...

kalau teruk dan sakit denyut2 tu,elok g jumpa doktor..takut ada perkara serius je berlaku kalau tak g check

eikieyn said...

ieyla : rase jgn tak rase. :p

hyz : oh.. kin jarang. tp kali ni da berdenyut. tak reti2 nk stop plak. adoi la~

caliph : kannn. mcm ngeri jer rase. bergerak2 sendiri. :P

eikieyn said...

mohd norafzal : ade eh lagu dangdut camtu. jap, nk gi dld mp3 dlu. :P

boni jll3 : Alhamdulillah, arini dah stop denyut2. smlm jer seharian berdenyut bkn main lg. :P hehe. Thanks btw.

Boni JLL3 said...

hehe..came2.. :)

Nelly The Strange said...

eah , baru tau .. ada makna juga ya .. ^^

tq !

alyrds said...

uiks~... petua ni pun ader~ dasyaattt.........

Nens Collection said...

follow sini,tertarik dgn kisah adik ekieyn..adik akak pon skang suspek kanser..slalu warded di HTAA..semoga mendapat kekuatan bile baca blog sini

thomas said...

Wah! sampai 50 point tempat berdenyut

eikieyn said...

boni jll3 : hehe. :P

nelly the strange : tu la. tp wallahualam. :) just sharing je kt sini. :P

alyrds : dasat~

eikieyn said...

nens collection : insyallah. adik kin skrg mmg kt umah. tiap bulan ulang alik amek stock ubat. kin doakan adik sis cepat sembuh. btw thanks sis.

thomas : hehe. jenuh nk check satu2. :P

ShazwanZahry said...

wah...tak sangka berdenyut pon ada tanda disebaliknya...menarik menarik

eikieyn said...

shazwanzahry : itu la kan. :p

cik bulan said...

saye sllu je denyut2 kat sluruh kpale..masa nk exam!..hahaha..

tp ade gak kat mata..kdg2 distracting jugak..tp klo denyut2 ngan rasa gelisah tu dah lain dah..bnyak2 solat sunat la nk tngkan diri..:)

Ungu Violet said...

haaa...asal berdenyut je ada makna eh..:)

eikieyn said...

cik bulan : haha. tu bkn awk je. lecturer yg jage exam pon confirm same2 berdenyut. :P thanks for the advice, dear.

ungu violet : tatau la btol ke tak. saje share for fun. :D

Izahzlan Arif said...

Skrg dnyut2 lg x?

Anonymous said...

cuba tanya kpd ustaz apa hukum mempercayai semua ini kemudian kongsi di blog ... huhuhuhu

cincau terlangkup surya said...

takut syirik jika terlalu percaya tapi da hafal dalam kepala

cincau terlangkup surya said...

takut syirik jika terlalu percaya tapi da hafal dalam kepala

Anonymous said...

mcm maner skrg..msh berdenyut2 ker atau dh stop

Eman Zoukx said...

Jam 12.15 pm tdi dahi kiri saya brdenyut2...skrg saya mndapat ssuatu yg brhrga bgy saya...kputusan saya cemerlang smasa mnjalani ujian praktikal arkitek...Alhamdulillah...trima kseh atas info...=)

Eman Zoukx said...

Jam 12.15 pm tdi dahi kiri saya brdenyut2...skrg saya mndapat ssuatu yg brhrga bgy saya...kputusan saya cemerlang smasa mnjalani ujian praktikal arkitek...Alhamdulillah...trima kseh atas info...=)

Eman Zoukx said...

Skrg da stop...jgn prcaya...kta cuma bleh ambil sbgai maklumat...jika trjadi ssuatu kbaikan kpd kita...brsyukurlah kpd Allah S.W.T...Aamiin...

Eman Zoukx said...

Skrg da stop...jgn prcaya...kta cuma bleh ambil sbgai maklumat...jika trjadi ssuatu kbaikan kpd kita...brsyukurlah kpd Allah S.W.T...Aamiin...

Anok Pokjo said...

Bnde ni bkn nk cakap kite ni pandai ke belagak ke ape tp ble dah alami sndiri badan tahu mcm mne beze dy mcm mne rse dy mcm mne sakit mcm mne perit dy . Huhuhuu . Tp yg pnting jgn tlalu taksub smpai akidah punoh jahanam jilat cokk .☺☺☺