01 January 2012

Bakal Ter-Shape Up Dalam Mase 14 Hari

Tadaaaaa~ Entry pertama untuk tahun 2012. First of all, Selamat Tahun Baru U'olls! Hihi. Sape gi tengok bunga api smalam? Bahagia nya menjadi warga wangsa maju adalah kerana.. mampu tengok 3-4 area punya bunga api sekali gus. Tak ke rase bergegar bilik ko?

Candid from balcony jer la. Ni bunga api yg dekat area wangsa maju punye. Tapi takat 3 minit abis da.. banyak port lagi yg meletup2.. tp yg ni je mampu nk candid.. sbb selebih nya gua buat layan mood new year gua. Walaupon tak turun KLCC, diri ini masih mampu tgk berdas-das bunga api KLCC kat langit (untungnya duduk flat.. dok umah teres..confirm tak nampak!).. menjerit sesorang kt balcony.. "happyyyy new yearrrr".. Pas abis tengok bunga api.. layan handphone 4-5 round jap.. ingat nak terus tido.. tetiba perut lapa..telan 5-6 tengok air kosong.. terus tarik selimut..

So.. biase la kan.. klau da new year.. byk la blog2 buat entry.. azam tahun baru saye.. ooh tapi gua tade buat listing azam gua di sini yer adik2... ape advantage tulis azam kat blog? adakah percentage utk tercapai azam itu meningkat? mcm tak je.. ke ade org akan meng-offerkan diri merealisasikan azam anda? wahhh.. klau camtu, aku tulis aku nk kawen dgn anak raja.. esok lusa anak raja offer diri masok minang. T____T ape aku merapu ni.....

So basically, hari2 cuti begini.. and mcm tade mood nk merayap.. aku menjadikan diri aku bibik sepenuh mase di rumah.. pas subuh, of coz la extend balik tido.. maklum ler..tido lambat malam td. hehehe.. sedar2 dah terang benderang..  first skali.. tugas bibik arini adalah.. kemas bilik tahap extreme. bile ckp tahap extreme tu.. meaning ia bkn takat menyapu je ok.. complete siap mop, lap tingkap, jemur kapet, vacuum, extend sampai ke living hall terusss sampai ke dapur..  siap tu sume, continue basuh toilet.. skali pencuci toilet abis.. aku tibai gune shampoo.. T___T  pas siap cuci toilet.. turn basuh kain plak.. nak cabot pinggang okeh! ni kalau betol2 jd bibik ni.. service charge aku confirm mahal punya!

Haaa ni yang aku nk cite and share sebenarnye.. (selepas dah merapu bkn main panjang.. hehe.. ampon~) Lepas siap sume tugas bibik utk arini.. aku jadi malas nk kuar.. pinggang memang da rase longgar giler.. last2 lunch + dinner utk arini adalahhhhh .... tadaaaaaa...

Sumpah tak larat nak bergerak keluar langsung arini.. smlm pegi JJ, aku tapau menda alah ni konon nk bwk pegi opis buat breakfast selase dpn.. tp sbb da darurat sangat.. maka.. aku tibai in-advance dlu la.. Nestle Fitnesse shape up in 14 days yerrrr.. ok fine.. 14 January nanti aku timbang balik berat.. kalau tak turun, siap!

Sangat daif.. sebab aku baru notice umah aku tade bowl nk makan conflakes. Last2 aku gune cawan coca-cola yg free mase makan mcD dlu.. sedap jugak menda alah conflakes ni.. ratah kosong camtu pon sedap.. tp kin mmg prefer makan menda2 camni dgn susu.. yg kin try ni, jenis The Low Fat Whole Wheat Cereal.. semoga badan ini akan ter-shape up dalam mase 14 hari.. amin.

12 comments:

Unknown said...

anak raja dtg terjah cni..ehehe

inche hlovate said...

semogo badan berjaya shape up dalm masa 14 hari :) teruskan usaha hihi

ijam ismail said...

bw here..=)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

selamat tahun baru ye . sedap tu mintak sikit bole . hehe :)

Unknown said...

slmt tahun baru....

eikieyn said...

katak comel : ampun tuanku! :p

inche hlovate : amin! amin! amin byk kali. :D

ijam ismail : thanks for dropping by, ijam ;)

chokichoki : selamat tahun baru jugak dear. boleh, meh la dtg umah. :D

remyhazza : selamat tahun baru jugak. ;)

puteri kasih said...

cereal untuk new year eh...satu permulaan yang menyihatkan tu..hehehe

Happy new year ekin

hOtMaMa said...

hepi new year :)

Errah Najwa said...

wah..bestnyer lau dlm 2 mgu da leh shape body 2..sy yg cumilss ini nak turun kene brthun gmaknyer..

Razif Redz said...

layan

caliph shuriken said...

hepi new year kin ^^

*smoga bjaya shape-up, hikk...

NN said...

heaven sgt diorang time new year..