11 July 2011

Perhimpunan BERSIH : Speechless

One word. Speechless.



Memang kin kadang2 suke mengaku ganas, jiwa kental tapi hati yg ganas berjiwa kental ni, tetap luluh lepas tengok video ni. Sebak sampai meleleh air mate. :'( Tak ke mereka rase hiba bile tengok orang menangis2 mintak tolong. Tak ke derang terfikir if salah seorang ahli keluarga mereka sendiri berada dalam situasi begini.

* Bukan kin nk berpolitik dekat blog pulak yer, kin sendiri tak suke masuk campur hal politik. And kin tade berpihak pada sesiapa. Cume, kite sebagai manusia yang di kurnia Allah akal fikiran, hati & perasaan, sepatutnye kite mampu menilai yg sewajarnye. Peace.

24 comments:

NURUL AINI NORAZMAN said...

diowang ni tak mnghargai keamanan negara kita,. ntah apa yg diowang nak pon tak tahu la,.

hannamonts said...

very2 speachless..
x tahu nak luahkan kata ape..
tp terkesan dalam hati..
sedih tgk rakyat kita dilaga-lagakan dan diperkotak katikkan..
ini ke yg kite nak wariskan pada anak cucu nnt? malunye....

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said...

bukankah hak berhimpun telah dijelaskan oleh SUHAKAM...cume diorang takdapat permit je...sepatutnye polis bertugas kawal keadaan jer...takde ape2 kejadian tak diingini...

himpunan bukan utk bergaduh pon...(",)


Layari juga update terbaru
Coupon Buy 1 Free 1 Mc'Donalds I'm Lovin' It
Gambar Perhimpunan Bersih di Kuala Lumpur

caliph shuriken said...

perhimpunan cmni mmg risiko tinggi.. keadaan biasanya di luar kawalan...

nasyitahahmadzaini said...

sy br tgk vdo ni smlm...mmg speechless..n da share kat fb pon...nak mara xde gune...masing2 ade akal kan..

i am S!L4H.. said...

x phm btol lah. >.<

stellaizz said...

mereka bkn bersih..mereka pgotor negara......

HAZWAN17 said...

lihat, pikir dan buat keputusan
segalanya di tangan anda...

kyoshi_sousuke said...

bantal sape la duk peluk2 tu~~bwk2 tdo awl la skit~~hehe

ifwat said...

kebenaran terbongkar.. fikir la sendiri.. polis yg tak bagi permit, tu yg jadi kucar kacir..

Pyka Rahmat said...

politik malaysia dah sangat nazak.

Far8 budak baik said...

mmg tak pandai update ek
hape ni??
hahahahaa =p

cik sakdi said...

kite xnampak semuanye...

Asyila Zainuddin said...

tak suka politik!

Meck said...

berhimpun ialah hak asasi ada dalam pelembagaan. polis patu mengawal keadaan. sedih tgk video ni. apa-apapun peace!!!

BillyNain said...

hate politics, no bullshit!!

amir aizat said...

dah tak suka polis! huhu

Seri Bahasa said...

jangan terlalu ikut cara barat...nanti kita yang rugi sendiri...tengok apa dah jadi kat negara2 arab...orang putih masok campur...

ASSOYFINGER67 said...

salam...lihat pada yang positif kata Ust.Bakyah bila kump Sepah mengajuk mereka suami isteri.
Polis mestilah terdiri dari mereka yang agresif,tidak penakut,semangat berpasukan dan mengikut arahan.Bagi aku tak ada masalah tindakan ganas polis kerana nereka benteng negara,jika lembik habislah....
Pendemon2 juga adalah manusia yang nak sesuatu jadi tak salah jika mereka bangkit atas sebab tuntutan mereka tak diindahkan dan polis akan bertindak sebagai pihak yang menentang atas dasar tugas,so mereka ada hak dan tanggungjawab masing2.
Kebaikannya pemerintah lebih berhati2 dan takkan buat sesuatu tanpa fikir masak2 lebih dulu.
terbuka pada umum yang pendemo2 juga adalah mangsa dan alat pada agenda yang tak berapa pasti.
Apapun aku telah melihat bahawa Malaysia 5-6 tahun akan datang akan jadi seperti Indonesia yang para pendemon mereka amat agresif...dan kita bakal lumpuhkan negara kita.Sebagai pemerintah mereka akan buat apa yang perlu dibuat dan ternyata cara pemimpim Malaysia adalah antara yang terbaik dalam menghadapai pendemon2 jalanan yang juga menyumbang pada kebersihan politik di Malaysia...apapun Bersih pasti wujud lagi...bioarlah ia di ketuai oleh seorg muslim...barulah betul2 bersih,,:)

touya said...

tak boleh nak salahkan polis sepenuhnya . Sebab mereka yang join Bersih patut tahu perkara seperti ini akan berlaku .

sobri yaacob said...

susah nak ckap..
smua org ada pmikiran dan fhaman
politik yg bebza... kita yang ada akal fkiran yg dbrikan oleh than bleh fkir mana baik dan buruk...:)

tiefazatie said...

hey sis..=)..tenet wat gle..cbox xmuncul2..adeh..

zulhilmi.tempoyak said...

i have watch this video. sometimes we have to think twice.

Alin Liyana said...

alahai negara aman kan bestt